Na czym polega e-commerce?
Termin może brzmieć zawile, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie rzeczy i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się go otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny ma też negatywne strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl